Van Steps, Dance Fitness, Aerobics tot Yoga

 Voor volwassenen hebben wij 8 verschillende uren van Yoga tot Step en Shape . Elk met een eigen niveau. De lessen worden gegeven door deskundige instructrices. Tijdens alle lessen wordt er begonnen met een warming up, daarna ongeveer 20 minuten intensief bewegen gevolgd door spierverstrekkende oefeningen en een cooling down. Afhankelijk van de groep worden regelmatig steps, gewichtjes en dyna bands gebruikt. Alle aerobics lessen worden gegeven in de nieuwe sportzaal van KDO. Kleding advies: makkelijke kleding en goede binnen sportschoenen(Pilates en Yoga: geen sportschoenen wel sokken)).Neem een grote handdoek mee, die je op het aanwezige matje kan leggen tijdens de oefeningen op de vloer  en flesje water om te drinken tijdens de les.

Heeft U na het lezen van onderstaande informatie nog vragen, mail dan naar aerobics@kdo.nl

Bodyshape – maandag 9:30 uur tot 10:30uur o.l.v. Agnes
                       dinsdag van 20.00 tot 21.00 uur o.l.v. Francoise

Bodyshape, wat is dat?
Kenmerkend voor Bodyshape is dat alle spieren en spiergroepen worden getraind zodat de gehele lichaamsconditie verbeterd, en je figuur er daardoor beter uitziet. Het doel van Bodyshape is om alle spiergroepen van het lichaam te versterken d.m.v. training op muziek met een rustig tempo waarbij de training is gericht op spier - uithoudingsvermogen en - weerstandtraining. Bij deze trainingsvormen worden vaak hulpmiddelen als lichte gewichten of dyna-bands gebruikt.
Bodyshape waarom ?
Het resultaat is snel zichtbaar: een plattere buik, stevigere borsten, achterwerk en dijbenen, het vetpercentage zal dalen Je krijgt weer het perfecte figuur van vroeger. Het leuke van Bodyshape is dat je samen met anderen bezig bent: gezellig, stimulerend, je leert anderen kennen. Bovendien kun je toch in je eigen tempo werken door de individuele aandacht die je krijgt.
Bodyshape wat doe je ?
Er wordt vooral aandacht besteed aan de training van de dieperliggende spiervezels in de buik, benen en billen, maar vooral ook aan de houding tijdens de oefeningen. Door het trainen van deze spieren kun je rugklachten voorkomen. Ook armen en borst komen aan bod. De les begint met een warming-up waarbij de doorbloeding van de spieren wordt bevordert om blessures tijdens de oefeningen te voorkomen. Daarna volgt een uitgebalanceerd programma van oefeningen op een rustig muziektempo voor het versterken van de spieren en het spieruithoudingsvermogen. Soms worden hierbij hulpmiddelen gebruikt die bij Snel en Lenig aanwezig zijn. De les wordt afgesloten met een volledige cooling-down, zodat de afvalstoffen uit de spieren goed kunnen worden afgevoerd en je weer lekker ontspannen naar huis kunt gaan.

Aerobics  maandagavond van 19.00 uur tot 20.00 uur  en van 20.00 tot 21.00 uur  o.l.v. José
De les begint met een warming-up met leuke muziek en vaak al op een lekker tempo.
We maken de spieren dan warm en los. Soms beginnen we al gelijk met een step. De muziek is dan altijd op een wat lager tempo. Daarna pakken we de been en bil spieren erbij doormiddel van uitstap oefeningen, Squat, en lunges. Ook de armen komen aan bod, dit doen we met gewichtjes, body bar, of met dynabands. Tijdens dit uur wordt er ook  intensief aan conditie gewerkt.
Hierna doen we nog vloer oefeningen zoals: buik-, bil- en beenspieren.
Tot slot nog de cooling down, om na afloop weer met een lekker voldaan gevoel weer naar huis te gaan.

Pilates  donderdag van 18.30 tot 19.30 uur o.l.v. Irma
Pilates richt zich op het verbeteren van de lichaamshouding, bewegingstechniek en de ademhaling. Strakker in je vel lichamelijk en geestelijk. Bewegen en ademen worden met elkaar verenigd. Het lichaam werkt als een geheel, als een goed geolied apparaat met onderdelen die goed op elkaar zijn afgestemd om tijdens het sporten en in alledaagse situaties voor een efficiënt gebruik van het lichaam te zorgen.
Resultaten:
Lichaamsbewustzijn
Soepele wervelkolom
Sterke buik en rug spieren
Goede lichaamshouding
Verbeterde motoriek en bewegingstechniek|
Pilates is een mind-body bewegingsvorm gebaseerd op Joseph Pilates. De oefeningen zijn gericht op een goede houding en een sterk spiercorset. Regelmatige beoefening van pilates maakt de spieren lang, de rug krachtig en soepel, de buikspieren sterk, verbeterd de bloedsomloop en de ademhaling. Terugkerende oefeningen worden gekoppeld aan de ademhaling. In de les is er voor ieder niveau een aanpassing en persoonlijke begeleiding.
Hierdoor zal je ervaren dat je beter in balans bent met jezelf en je omgeving.

Step & Shape – donderdag 19:30 tot 20:30 uur o.l.v. Irma
De warming up van deze les wordt gegeven m.b.v. de step. De opbouw maakt dat een ieder mee kan komen en zelf kan bepalen hoe moeilijk je het op dat moment kan en wil maken. Het leuke is dat je na enkele lessen al bemerkt dat je verder mee kunt komen. Het tweede deel van de les is voor de overgebleven 3 B's (Borst, billen en buik), want de benen zijn bij het steppen aan bod geweest. 

Yoga-               dinsdag van 19.00 tot 20.00 uur o.l.v. Moniek 
                         vrijdag van 19.00 tot 20.00 uur o.l.v. Grace
Yoga een moment van aandacht voor jezelf.Aandacht leidt tot bewustwording. In de drukte van je werk, je gezin of andere gewoontes vergeet je soms aanwezig te zijn. Hierdoor ontwikkel je spanning en stress. Yoga zal dit voor je veranderen.
Voor wie is  Hatha Yoga?Hatha Yoga is een combinatie van uitgebalanceerde oefeningen met een bewuste ademhaling. Het gebruikt fysieke houdingen en ademhalingstechnieken om de energiekanalen vrij te maken en in werking te stellen.
Hatha Yoga zorgt voor een prettige ademhaling, een soepel en ontspannen lichaam en een goede conditie.  Deze Yoga vorm is geschikt voor iedereen, vrouwen, mannen, jong of oud, je kunt  Hatha Yoga altijd beoefenen ook als je nog nooit Yoga hebt gedaan. Het vermindert stress.Ontspanning is iets dat je kunt leren.Hierdoor zal je ervaren dat je beter in balans bent met jezelf en je omgeving.

 

Evenementen
  • Zaalvoetbaltoernooi 40+

    17 February 2018
    Op zaterdag 17 februari 2018 houden we het eerste 40+ zaalvoetbal toernooi bij KDO.Zet het vast in je agenda.Meer informatie volgt.
Weer
  • 1,5°
    Vrijwel onbewolkt (zonnig/helder)
    Lokale gladheid
Buienradar.nl