Pilates

 Voor volwassenen hebben wij 8 verschillende uren van Yoga tot Aerobics en Shape . Elk met een eigen niveau. De lessen worden gegeven door deskundige instructrices. Tijdens alle lessen wordt er begonnen met een warming up, daarna ongeveer 20 minuten intensief bewegen gevolgd door spierverstrekkende oefeningen en een cooling down. Afhankelijk van de groep worden regelmatig steps, gewichtjes en dyna bands gebruikt. Alle aerobics lessen worden gegeven in de nieuwe sportzaal van KDO. Kleding advies: makkelijke kleding en goede binnen sportschoenen(Pilates en Yoga: geen sportschoenen wel sokken)).Neem een grote handdoek mee, die je op het aanwezige matje kan leggen tijdens de oefeningen op de vloer  en flesje water om te drinken tijdens de les.

i.v.m. Corona eigen matje en gewichtjes meenemen

Heeft U na het lezen van onderstaande informatie nog vragen, mail dan naar aerobics@kdo.nl

Pilates  donderdag van 19.00 tot 20.00 uur o.l.v. Irma
Pilates richt zich op het verbeteren van de lichaamshouding, bewegingstechniek en de ademhaling. Strakker in je vel lichamelijk en geestelijk. Bewegen en ademen worden met elkaar verenigd. Het lichaam werkt als een geheel, als een goed geolied apparaat met onderdelen die goed op elkaar zijn afgestemd om tijdens het sporten en in alledaagse situaties voor een efficiënt gebruik van het lichaam te zorgen.
Resultaten:
Lichaamsbewustzijn
Soepele wervelkolom
Sterke buik en rug spieren
Goede lichaamshouding
Verbeterde motoriek en bewegingstechniek|
Pilates is een mind-body bewegingsvorm gebaseerd op Joseph Pilates. De oefeningen zijn gericht op een goede houding en een sterk spiercorset. Regelmatige beoefening van pilates maakt de spieren lang, de rug krachtig en soepel, de buikspieren sterk, verbeterd de bloedsomloop en de ademhaling. Terugkerende oefeningen worden gekoppeld aan de ademhaling. In de les is er voor ieder niveau een aanpassing en persoonlijke begeleiding.
Hierdoor zal je ervaren dat je beter in balans bent met jezelf en je omgeving.